Haberler
OKULUMUZA GELEN TÜRKÇE ÖĞRETMENİMİZ ÖĞRENCİLERİMİZE ''BU KIŞ UYUMASAK MI?'' ADLI HİKAYEİ ANLATTI.
DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ
YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
Okulun Adı : Zeki Sabah Anaokulu
Öğretmenin Adı : Dilek SESLİOKUYUCU
Tarih :18.12.2023
Yaş grubu (Ay) :5 yaş
Güne Başlama Zamanı
Çember saati ile o günün etkinlikleri çocuklara kısaca anlatılır. Çocuklar öğrenme merkezlerine yönlendirilir , güne hareketli bir müzik ve spor hareketleri ile başlanır.
Oyun Zamanı
Öğrenme merkezlerinde veya açık havada oyun oynanır.
Kahvaltı ve Temizlik
Etkinlik Zamanı
Bu Kış Uyumasak Olmaz Mı? Bütünleştirilmiş Türkçe Dil ve Sanat Etkinliği
Günü Değerlendirme Zamanı
Çember zamanı ve gün sonu soruları sorulur.
Eve gidiş
İlgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.
Genel Değerlendirme;
Çocuk Açısından;
Öğretmen Açısından;
Program Açısından;
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKULÖNCESİ EĞİTİMİ PROGRAMI
ETKİNLİK PLANI FORMATI
BU KIŞ UYUMASAK OLMAZ MI?
Etkinliğin Adı ve Çeşidi: Bütünleştirilmiş Türkçe Dil ve Sanat Etkinliği
Yaş Grubu:5 YAŞ
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ:
Bilişsel Gelişim
Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
Dil Gelişimi
Kazanım 8. Dinlediklerinin/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri
Dinlediklerini/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir
Motor Gelişim
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Malzemeleri keser, yapıştırır.
ÖĞRENME SÜRECİ:
• Çocuklar çember düzeninde otururlar.
• Öğretmen tiktak tekerlemesini söyleyerek çocukların dikkatini çeker ve Bu Kış Uyumasak Olmaz Mı? Ekop planı uygulanır.
• Uygulamanın ardından çocuklar masalara geçer ve kış uykusuna yatan hayvan resimleri dağıtılarak çocukların boyamaları istenir.
• Boyamasını tamamlayan çocuklara çöp şiş dağıtılarak kuklalar oluşturulur.
• Kuklalarını hazırlayan çocuklar kukla sahnesini kullanarak kış uykusuna yatan hayvanlar gösterisi sergiler.
• Kış uykusuna yatan hayvanlar çalışma sayfası yapılır.
MATERYALLER :Keçeli kalem, pastel boya, kış uykusuna yatan hayvanların resmi, A4kağıdı, çöp şiş veya çubuk,bant
SÖZCÜK VE KAVRAMLAR:Yediuyur,Düzenek,Mağara
AİLE KATILIMI :Ailelerden kış uykusuna yatan hayvanlarla ilgili belgesel izlemeleri istenebilir.
DEĞERLENDİRME :
• Yediuyur nasıl bir hayvandı?
• Kış uykusuna yatan hayvanlar hangileriydi?
• Sen kış uykusuna yatmak ister miydin? Neden?
Bu Kış Uyumasak Olmaz mı?
Yaş Grubu: 60-72 ay
EKOP Planını Hazırlayan: Dilek SESLİOKUYUCU
Hedeflenen Sözcük |
Anlamı |
Mağara (Sayfa2) |
Mağara Dağlarda insanlar ve hayvanlar için barınak olabilen, bir yamaca ya da kaya içine doğru uzanan, doğal yer kovuğu. |
Yediuyur (Sayfa5) |
Yediuyur Yediuyur sincaba benzer ancak gri rengi, iri gözleri ve yerde sürdüğü kuyruğuyla sincaptan hemen ayırt edilen bir tür hayvan |
Düzenek (Sayfa 12) |
Düzenek Belli bir sonuca ulaşmak için karmaşık bir biçimde düzenlenmiş organ veya parçalar birleşimi; tertibat, mekanizma, sistem. |
OKUMA ÖNCESİNDE |
1. Kitap okunan ortamda çocukların dikkatinin dağılmasına neden olacak çevresel uyaranların olmamasına ve tüm çocukların su ve tuvalet gereksinimlerinin karşılanmış olmasına dikkat edilir. 2. Çocukların kitabın resimlerini rahat bir şekilde görebilmeleri için mümkünse U şeklinde oturmaları sağlanır. 3. Öğretmen kitabı çocuklara doğru tutar çocuklar sizce kitabımızın ismi ne olabilir sorusunu yöneltir çocuklardan kitabın ismiyle ilgili tahminleri alınır. Ardından kitabın ismini söyler, yazarını ve çizerini söyler, kitabın isminin kaç kelimeden oluştuğuna dikkat çekerek her bir kelime için bir alkış yapmalarını ister. 4. Çocukların öykü hakkındaki tahminleri alındıktan sonra çocuklara öyküyü dikkatlice dinlemeleri söylenir ve kitabın ilk sayfası gösterilerek bütün çocuklar tarafından rahatça duyulabilecek bir ses tonu ile öykü okunmaya başlanır. |
OKUMA SIRASINDA |
2. Sayfa |
Mağara sözcüğü çocuklara açıklanır ve mağarada başka hangi hayvanlar yaşar sorusu yöneltilerek cevapları dinlenir.Okumaya devam edilir.
|
5. Sayfa |
Sayfa okunurken yediuyur sözcüğünün ne olabileceği sorulur ve çocukların tahminleri alındıktan sonra kelime açıklanır.Okumaya devam edilir.
|
12. Sayfa |
Düzenek kelimesi çocuklara açıklanır. Çocuklara çeşitli düzenek resimleri gösterilir. |
Arka Kapak
|
Kitap kapatılarak arka kapağı gösterilir ve isimlendirilir (burası kitabın arka kapağı). Şimdi kitaba ‘’hoşça kal ‘’diyecekleri belirtilir.
|
OKUMA SONRASINDA |
Özetleme 1. Çocuklardan okunan öyküyü özetlemelerini isteyin. Bunun için, aşağıda yer alan sorulardan yararlanabilirsiniz. |
Sorulabilecek sorular: Bu kitabın adı neydi? Kitapta hangi hayvanlar vardı? Sabah erken uyanmak için anne babanız da alarm kuruyor mu? Peki alarm olmasa nasıl uyanabiliriz? |
2. Sanat etkinliği olarak kış uykusuna yatan hayvan kuklaları, maskeler yapılabilir. Drama Etkinliği olarak maskeler kullanılarak kış uykusuna yatan hayvanlar draması yapılabilir. Müzik etkinliği olarak Ormanda Bir Ayı varmış şarkısı ritim eşliğinde söylenebilir. Okuma Yazmaya Hazırlık etkinliği olarak kış uykusuna yatan hayvanları eşleştirme çalışma sayfası yaptırılabilir.
|
Dilimizin Zenginlikleri projesi kapsamında velimiz Bilmeceler kitabından öğrencilerimize bilmeceler okuyarak etkinlik gerçekleştirdi.